loading...
hadi بازدید : 665 1394/09/09 زمان : 6:37 نظرات (0)

اگر تا هم اکنون با ویندوز 10 کار کرده باشید حتما از به وجود آمدن تغییرات زیاد متعجب شده اید. بازگشت منوی استارت، اضافه شدن دستیار صوتی کورتانا، حالت بهینه ‌تر سیستم عامل برای دستگاه ‌های لمسی و قابلیت چند وظیفگی بسیار کاربردی از جمله تغییرات قابل توجه این سیستم عامل نسبت به نسخه های پیشین است. با ما همراه باشید تا پرده از 10 ویژگی منحصر بفردی که شاید بیشتر از چشم پنهان باشند آشنا شویم.


۱۰. اسکرول در پنجره‌های غیر فعال

قبلا شما قادر بودید تنها در پنجره هایی که اسکرول فعال بود با این قابلیت کار کنید اما در این نسخه هر جا که موس قرار گرفت شما می توانید با اسکرول کار کنید. برای این کار در قسمت تنظیمات ویندوز در بخش Mouse & Touchpad گزینه “scroll inactive windows when I hover over them” را انتخاب کنید.

۹. تغییر انداره آیکون‌ها، متون، اپلیکیشن‌ها و همه چیز

در نسخه های پیشین این سیستمک عامل وجود تنها یک حالت تغییر رزولوشن بسیاری را دچار دردسر کرده بود اما در سیستم عامل جدید شما قادر خواهید بود رزولوشن را به سادگی با سر زدن به تنظیمات و بخش Display از 100 تا 200 درصد تغییر دهید.

مثلا هنگام اتصال لپ تاپتان به نمایشگری با رزولوشن K4 با تغییر رزولوشن می توانید حالت نمایشی را مانند رزولوشن ۱۰۰ درصد در یک نمایشگر p1080 تجربه کنید.

۸. حساب و کتاب با حافظه

این ویژگی که ایده اصلی آن در گوشی های موبایل پیاده سازی شده و Storage Sense نام دارد در ویندوز 10 هم می باشد. این بخش به این اختصاص دارد که شما بتوانید فضای اشغال شده توسط هر فایل در هر درایو را به همراه فرمت فایل ها در دسته بندی های رنگی مشاهده کنید.

طراحی این بخش به گونه ای است که شما در همان نگاه اول می توانید کلیه آمار مربوط به مقدار فضای استفاده شده هر درایو و اینکه فرمت هر فایل چگونه است در یابید. این مورد در مورد حافظه های دیگری که به دستگاه شما متصل می شوند نیز صدق می کند. شما با استفاده از این بخش به راحتی قادر به مدیریت حافظه دستگاه خود هستید و می توانید حتی مقدار اشغال شده حافظه توسط هر نرم افزار را نیز تشخیص دهید.

۷. بروزرسانی بزرگ در خط فرمان

این قسمت که شاید کمتر کاربری با آن سر و کار داشته بود تغییرات مطلوبی را به خود دیده است تا بتواند از پس انتظاراتش بربیاید. کپی و پیست راحت ‌تر با میان ‌بر ‌های کیبورد، ایجاد فاصله بین خطوط برای خوانایی بیشتر، تغییر اندازه راحت ‌تر و حتی توانایی شفاف کردن پنجره خط فرمان از جمله این تغییرات است. این ویژگی ها بسته به سلیقه شما می توانند فعال و یا غیر فعال شوند.

۶. ژست‌های حرکتی جدید

کمپانی اپل مدتی است از ژست های حرکتی در سیستم عامل خود بهره می برد. به همین جت مایکروسافت جهت رقابت با این ویژگی خود نیز قدم در این راه نهاده است. مثلا شما می توانید سه انگشت خود را همزمان به سمت بالا بکشید تا منوی Task View برای شما نمایان شود. یا اگر همزمان آن ها را به سمت چپ یا راست حرکت دهید بین پنجره های باز جابجا خواهید شد. اگر به سمت پایین حرکتشان دهید دسک تاپ برای شما نمایش داده می شود.

ژست های جالب توجه دیگر مثل لمس همزمان سه انگشت برای فعال سازی دستیار صوتی کورتانا و یا چهار انگشت برای نمایش Action Center نیز به این سیستم عامل افزوده شده است. این ویژگی می تواند رقابت این کمپانی را با اپل افزایش دهد.

۵. نوشتن یادداشت در مرورگر مایکروسافت اج

در مرورگر جدید این شرکت به نام مایکروسافت اج ویژگی جذابی مخصوصا برای دستگاه هایی که دارای قلم یا لمسی هستند اضافه شده که شما را قادر خواهد ساخت بر روی صفحه وب یاداشتی بنویسید و آن را ذخیره کنید. برای استفاده از این قابلیت با کلیک بر روی دکمه‌‌ی موجود در نوار ابزار مرورگر مایکروسافت اج اسکرین شاتی از صفحه نمایش می گیرید و از چندین قابلیت موجود یعنی امکان نوشتن یادداشت و برجسته کردن و بریدن یک بخش از صفحه بهره مند شوید. می توانید این نوشته ها را در OneDrive ذخیره نمایید.

۴. پشتیبانی پیش‌فرض از فرمت‌های FLAC ، MKV و HEVC

ویندوز مدیا پلیر بهترین گزینه برای نمایش و اجرای اکثر فایل های صوتی و تصویری است چرا که در روند مصرف بهینه انرژی نقش بسیاری دارد. بعد از مدت ها مایکروسافت تصمیم گرفت تا در این برنامه پشتیبانی از فایل های FLAC ، MKV و HEVC را اضافه کند. این قابلیت برای این مهم است که در آینده ای نه چندان دور برای مشاهده ویدیو هایی با رزولوشن بالاتر از K4 از این نرم افزار استفاده شود. به این صورت از وجود نرم افزاری قدرتمند برای پشتیبانی از فایل های صوتی و تصویری خود مطمئن خواهیم بود.

۳. تقسیم پنجره‌ها

از ویندوز 7 به این سمت شاهد بودیم که در سیستم عامل های مایکروسافت می توان دو پنجره را در کنار یکدیگر قرار داد و همزمان هر دو را مشاهده کرد. اما در ویندوز 10 این قابلیت به خوبی پیشرفت داشته و می توان از مشاهده 4 پنجره در 4 گوشه تصویر نهایت استفاده را برد. هنگامی که شما یکی از پنجره ها را به گوشه ای از دسک تاپ خود منتقل کردید به صورت اتوماتیک تمامی پنجره هایی که باز هستند به نمایش در می آیند تا شما با انتخاب خود آن ها را در دیگر گوشه های تصویر جای دهید.

۲. ضبط ویدیو از صفحه نمایش

در اپلیکیشن Xbox ویندوز 10 شما می توانید تصویر صفحه نمایش خود را ضبط کنید. این برنامه مخصوص این است که شما در محیط بازی ها بتوانید از صفحه نمایش تصویر برداری کنید. این ویژگی البته در ویندوز به عنوان پیش فرض تعبیه نشده است و شما با انجام مراحلی تنها می توانید از برنامه های در حال کار کردن تصویر بردارید.

برای این کار در قسمت Game DVR اپلیکیشن Xbox، برنامه را اجرا و به هر نرم افزار یا برنامه ای که می خواهید آن را ضبط کنید سوییچ کنید. با فشردن ویندوز + G و کلیک بر روی گزینه Yes, This is a game ویندوز از ضبط ویدیو در آن برنامه پشتیبانی خواهد نمود. بعد از این کار با فشردن همزمان ویندوز + Alt + R ضبط را شروع کنید. برای مشاهده ویدیوی ضبط شده به تب Game DVR در اپلیکیشن Xbox مراجعه کنید.

۱. ویندوز 10 با DirectX 12

بهترین ویژگی ویندوز 10 که از نظر ها پنهان است این ویژگی می باشد. با این ویژگی خواهید توانست بازده بیشتری از پردازش گرافیکی و چیپ پردازش مرکزی انتظار داشته باشید. با این قابلیت مایکروسافت قصد دارد تا نسل بعدی بازی های PC را گسترش دهد.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مرجع دانلود نرم افزار,بازی,آموزش نرم افزار (بیا تو سافت Bia2Soft.ir),دانلود آهنگ,دانلود موزیک ویدیو,دانلود آلبوم رایگان,بیا2سافت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1611
  • کل نظرات : 53
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 1161
  • آی پی امروز : 345
  • آی پی دیروز : 318
  • بازدید امروز : 4,324
  • باردید دیروز : 2,095
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 25,919
  • بازدید ماه : 79,967
  • بازدید سال : 544,084
  • بازدید کلی : 4,774,884
  • کدهای اختصاصی